درباره بدمینتون

آمار مطالب

کل مطالب : 85
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 6
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 9
بازدید سال : 343
بازدید کلی : 4979

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آسمان آبی و آدرس baghestan123.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات

درباره بدمینتون:
این رشته ورزشی بسیار راحت است و هر کسی به آسانی میتواند آن را فرا بگیرد.بدمینتون ورزشی است که چه در فضای آزاد و چه در محیط های بسته مانند سالنها قابل اجراست.نکات بسیاری می تواند در باره آموزش بدمینتون بیان کرد اما به طور کلی این ورزش در سطح تفریح های معمول نیازی به آموزش های خاص و پیچیده ندارد.
بدمینتون با استفاده از راکت و شاتل پری و پلاستیکی انجام میگیرد و زمین بازی توسط تور به دو قسمت تقسیم میگردد.این بازی به صورت دو نفره و یا چهار نفره امکانپذیر است در نتیجه هم به صورت تیمی میشود از آن لذت برد و هم انفرادی.شاتل بدمینتون همان توپ کوچکی است که شکل خاص و منحصربه فرد خود را دارد و مرتبا در حال طی کردن طول زمین بازی است که البته نام کامل آن شاتل کک می باشد.

آموزش بدمینتون
آموزش بدمینتون ممکن است کمی پیچیده باشد اما در سطح بازیهای دوستانه نیازی به یادگیری اصول پیچیده نیست.ولی برای کسانی که قصد قهرمانی در مسابقات رسمی را دارند مسئله کمی متفاوت است.در این صورت فرد باید با تمامی قوانین آشنا باشد و از آمادگی جسمانی بالایی نیز برخوردار باشد.
امکانات و تجهیزات بدمینتون:
یکی از مزیت های ویژه بدمینتون این است کهشما به راحتی میتوانید متعلقات این رشته را فراهم کنید و در هر جایی به آموزش بدمینتون بپردازید.البته امکانات این رشته برای سطوح مختلف کمی تفاوت دارد.
جنس راکت بدمینتون معمولا یا چوب است و یا فلز و گاهی هم ترکیبی از هردو البته گاهی همبه صورت های کربن دار، کربنکس و گرافیتی نیز ساخته می شوند.
در مسابقات رسمی همواره از شاتل های پری استفاده می شود.شاتل های پلاستیکی به دلیل مقاومت نسبتا بیشتری که دارند و همچنین ارزانترند ،بیشتر جنبه تمرینی دارند.
تور بدمینتون معمولا تیره رنگ است و دور لبه آن نواری سفید رنگ قرار دارد.ابعاد زمین بدمینتون بسته به تعداد بازیکنان متفاوت است.در مسابقات و بازی های یک نفره(در هر زمین یک نفر) این ابعاد ۴۰/۱۳*۱۸/۵ متر و برای بازی دو نفره ۴۰/۱۳*۱۰/۶متر می باشد.در بازیهای رسمی زمین سبز رنگ است و خطوط مرزی آن با رنگ سفید معین شده است.
از دیگر ملزومات برای بدمینتون در مسابقات رسمی میتوان به کفش و جوراب ورزشی و پیراهن و شورت مخصوص اشاره کرد.حداقل ارتفاع سالن بدمینتون باید ۱۰ متر باشد.
نکات ایمنی در بدمینتون:
هر ورزشی آسیبهای خاص خود را داردوبدمینتون نیز از این قاعده مستثنا نیست.اما اگر مربی در آموزش بدمینتون کم کاری نکرده باشد و تمامی آسیب های ممکن را به ورزشکار آموخته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.

آموزش بدمینتون
قبل از اینکه بازیکن بخواهد وارد زمین بازی شود باید به خوبی بدنش را گرم کرده باشد زیرا میانگین در هر دقیقه باید ۶۰ ضربه به توپ بزند که البته با دویدن و حرکات ورزشی دیگر همراه است.
بدمینتون ورزشی است که در آن کشیدگی عضلات به دفعات اتفاق می افتد.یک بازیکن باتجربه به خوبی میداند که انجام حرککات کششی از مهمترین قسمت های این ورزش است.با انجام نرمش ها و حرکات کششی عضلات بسط داده میشوند و میزان آسیب دیدگی آنها بسیار پایین می آید.
یک مربی در حین آموزش بدمینتون حرکات کششی منایب را به ورزشکار خواهد آموخت.نوع حرکت کششی و میزان نگهداری آن بسیار مهم است و نیازمند علم و تجربه از سوی مربی است.در صورتی که عمل گرم کردن بدن به خوبی انجام گیرد ،عضله قادر است ۲۰ درصد بیشتر از حد معمول خود انبساط یابد.به این نکته توجه داشته باشید که در حرکات کششی نباید دردی حس شود مخصوصا در مفاصل.استاندارد تمرین حرکات کششی برای بدمینتون هفت ثانیه برای هر تمرین است و هر تمرین باید سه بار انجام شود.بازیکنان با تجربه قبل از شروع بازی ۲۰ دقیقه دور زمین می دوند و پس از آن بدون شاتل شروع به تمرین می کنند.یا اصطلاحا سایه میزنند.

آموزش بدمینتون
با آنکه ورزش بدمینتون یک ورزش سبک است اما اجرای غیر اصولی آن باعث ایجاد درد و صدمات جبران ناپذیری به بدن میشود.آسیب های بدمینتون بیشتر در نواحی تاندون آشیل ،مفاصل قوزک پا و زانو صورت میگیرد.ستون فقرات و شانه نیز بیشترین فشار را متحمل می گردند.
موارد دیگری نیز در بروز آسیب ها موثر هستند که از جمله آنها میتوان نامناسب بودن کف پوشها و زمین ،انجام کارهای سنگین در سنین پایین در بازیکنان و استفاده از کفشهای نامناسب را نام برد.برای گرفتن نتیجه در رشته بدمینتون اجرای اصولی حرکات و همچنین لوارم و امکانات مناسب الزامی هستند و نقش بسزایی در این امر دارند.



تعداد بازدید از این مطلب: 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود